Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 48V: Η γιαπωνέζικη πρόταση στο μέσο οικογενειάρχη

Auto


Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2022, 09:30

Του Περικλή Χαλάτση

Σήμερα οι επιλογές στα αυτοκίνητα – άσχετα αν δεν είναι άμεσα διαθέσιμα λόγω ημιαγωγών- είναι πάρα πολλές. Σε συστήματα ασφαλείας, σε τεχνολογικό εξοπλισμό, σε κινητήρες, σε άνεση και σε χώρους. 

Ο κάθε υποψήφιος αγοραστής παρά το γεγονός ότι είναι ψαγμένος και ξέρει τι ακριβώς θέλει, στο τέλος δυσκολεύεται να αποφασίσει.

Μπερδεύεται σε λεπτομέρειες που ναι μεν κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στο ένα και το άλλο μοντέλο αλλά τελικά δεν έχουν τόσο μεγάλη αξία στην επιλογή. Γιατί αξία όταν επιλέγεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο έχει η αξιοπιστία, η τεχνολογική υποστήριξη, η ασφάλεια, η συντήρηση και αν θέλετε και μακροπρόθεσμα η τιμή μεταπώλησης.

Το σημερινό αυτοκίνητο της παρουσίασης μας είναι το τρίτης γενιάς Suzuki SX4 S-Cross με κινητήρα 1.4 Hybrid 48V 2WD. Οι σχεδιαστές της τελευταίας έκδοσης SX4 S-Cross δεν μπορώ να πω ότι έφεραν τη σχεδιαστική επανάσταση. Αρκέστηκαν στα τυπικά. Άλλαξαν ελαφρώς την εξωτερική του εμφάνιση και έκαναν πιο επιθετική την μπροστινή μάσκα, χωρίς να ανεβάζουν το τελικό κοστολόγιο. Τα μπροστινά φωτιστικά είναι τώρα με τρείς σειρές Led λαμπτήρες ενώ με Led τεχνολογία είναι και τα πίσω φωτιστικά.

Με την ίδια συντηρητική γραμμή που κινήθηκαν οι σχεδιαστές για την εξωτερική όψη του S-Cross, ακολούθησαν και οι σχεδιαστές στο εσωτερικό του SUV. Απέφυγαν τις εξεζητημένες προτάσεις. Ωστόσο δεν περνάει απαρατήρητη η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών. Εδώ έχουμε νέα γραφικά υψηλής ευκρίνειας. Μέσα από αυτή την οθόνη προβάλλεται το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης αλλά και η ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος. 

Το σύστημα που είναι εφοδιασμένο το S-Cross υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Έχει αναγνώριση φωνής, κάμερα οπισθοπορείας καθώς επίσης και  πανοραμική κάμερα 360 μοιρών. Λόγω του μεγάλου όγκου του αυτοκινήτου η κάμερα οπισθοπορείας είναι απαραίτητη. Και το διευκρινίζω γιατί αρκετές φορές ακούμε κάποιους να λένε ότι είναι περιττή.

Πριν ξεκινήσουμε τη βόλτα μας να δούμε τις διαστάσεις του αυτοκινήτου που το κατατάσσουν στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Το μήκος του Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 48V είναι 4.300 χλστ, το πλάτος 1.785 χλστ. και το ύψος 1.580 χλστ. Το μεταξόνιο είναι 2.600 χλστ . Λογικό είναι με τόσο μεγάλο μεταξόνιο να υπάρχουν άνετοι χώροι όχι μόνο για τους μπροστινούς αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Τα γόνατα των πίσω επιβατών σπάνια μπορεί να ακουμπήσουν στα μπροστινά καθίσματα. Μόνο ο τρίτος επιβάτης χάνει λίγο από την άνεση με την παρουσία του κεντρικού τούνελ.

Αρκετός χώρος υπάρχει και για τα κεφάλια των πίσω επιβατών που δεν ακουμπούν στην οροφή. Και αφού αναφερόμαστε στους χώρους να επισημάνουμε ότι τα 430 λίτρα στο χώρο αποσκευών θεωρούνται ικανοποιητικά. Αν ωστόσο «πέσουν» τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.230 λίτρα. Το πορτμπαγκάζ έχει διπλό πάτο και εξυπηρετεί στα μεταφορά αντικειμένων που θέλουν ιδιαίτερη προσοχή. 

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν καταργήσει τη ρεζέρβα. Έτσι και το S-Cross δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.

Επιμένουμε ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται σε χωμάτινες διαδρομές αν σκίσουν το λάστιχο από μια κοφτερή πέτρα το κιτ επισκευής είναι άχρηστο.

Κινητήρας 

Κάτω από το μπροστινό καπό φιλοξενείται ο 1.4 BoosterJet βενζινοκινητήρα, ο οποίος διαθέτει στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο turbo BoosterJet είναι άμεσου ψεκασμού τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.4 λίτρων (είναι γνωστός από το Vitara). Παράγει 129 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 235 Nm ροπής (2.000-3.000 σ.α.λ.).  Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V ,μετατροπέα τάσης (48V-12V) και ηλεκτρογεννήτρια (μίζα) ISG 14 ίππων και 53 Νm ροπής. 

Η 48V μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Η  ηλεκτρογεννήτρια διπλής δράσης (γεννήτρια/ηλεκτροκινητήρας) είναι 14 ίππων και στην ουσία αντικαθιστά το δυναμό. Το σημαντικό είναι ότι με το υβριδικό σύστημα επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου ενώ ο κινητήρας είναι πιο ζωντανός στις χαμηλές στροφές. Όταν ο οδηγός φρενάρει τότε η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στη μπαταρία. 

Ο κινητήρας συνεργάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων που «κουμπώνουν» υποδειγματικά. Το κιβώτιο έχει σωστή του κλιμάκωση και ο επιλογέας σαφέστατος.Η ηχομόνωση είναι καλή αλλά όταν ο κινητήρας ζορίζεται τότε περνάει ο θόρυβος στο εσωτερικό του S-Cross.

Στο δρόμο 

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Κάθεται ψηλά και ελέγχει το δρόμο. Το τιμόνι είναι τριών ακτίνων , πολυλειτουργικό και «υπάκουο».

Τα διάφορα κουμπιά που υπάρχουν στο αυτοκίνητο έχουν σωστή εργονομία και δεν δυσκολεύουν τον οδηγό όταν κινείται.

Το προσθιοκίνητο S-Cross έχει καλή κύλιση όχι μόνο στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα. Το γεγονός ότι έχει 17.5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, αυτό διευκολύνει τον οδηγό  που εύκολα  να αποφύγει τις παγίδες του δρόμου χωρίς να κάνει ζημιά.

Εδώ έχω δύο μικρές ενστάσεις. Πρώτον τα καθίσματα σε οδηγό και συνοδηγό δεν μπορώ να πω ότι με κάλυψαν από πλευράς στήριξης. Δεύτερον ο ημιάκαμπτος άξονας μάλλον κουράζει ενώ οι αναρτήσεις ενώ απορροφούν τις ανωμαλίες σε αρκετές περιπτώσεις δεν αποφεύγονται οι αναπηδήσεις. Ρώτησα μηχανικό που ασχολείται με τα Suzuki αλλά δυστυχώς η απάντηση που μου έδωσε ήταν για γέλια. Το προσπερνάμε… Μια πάντως απάντηση θα μπορούσε να ήταν η αργή απόσβεση επαναφοράς των αμορτισέρ. 

Την ανάρτηση τη θεωρώ μαλακή ( θα μπορούσε να ήταν πιο σκληρή κυρίως για τις στροφές) ωστόσο είναι σκόπιμα ρυθμισμένη έτσι για πιο άνετα ταξίδια. Το S-Cross «φοράει» μπροστά γόνατα McPherson  και πίσω χρησιμοποιεί ημιάκαμπτο άξονα. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη στις στροφές και οι κλίσεις λογικές. Ικανοποιητικά είναι και τα φρένα του. Έχει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω.Για αυτούς που κινούνται σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες η Suzuki στο S-Cross έχει προβλέψει για τον οδηγό και το συνοδηγό θερμαινόμενα καθίσματα. 

Στην εθνική οδό μετά από κάποια χιλιόμετρα (130+) υπάρχει ένας αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται κυρίως από τους μεγάλους καθρέφτες. Μέσα στην πόλη δεν ακούγεται τίποτα ενώ το αυτοκίνητο παρά τον όγκο του οδηγείται εύκολα και ευχάριστα. Και το λέω αυτό γιατί κάποιοι συνηθίζουν να λένε: 

« Και πώς θα το οδηγήσω αυτό το θηρίο» . Και όμως. Το S- Cross είναι εύκολο στην οδήγηση.

Όσον αφορά την πλευρική στήριξη των καθισμάτων επανέρχομαι γιατί και στην άσφαλτο σε διαδρομή με στροφές φαίνεται η έλλειψη στήριξης. Ωστόσο το αυτοκίνητο κινείται άνετα στο δρόμο με τις 17άρες ζάντες και τα ελαστικά 215/55/R17.

Οι 129 ίπποι με το ήπιο υβριδικό σύστημα μας ικανοποίησαν ακόμη και όταν βρεθήκαμε τέσσερις ενήλικες στο ευρύχωρο εσωτερικό. Έχει δύναμη και καλή ροπή. Καλά ανταποκρίνεται και το σύστημα  Start/Stop το οποίο συμβάλει αποτελεσματικά στην οικονομία της κατανάλωσης. 

Ο μετρητής του S-Cross που μετράει την κατανάλωση στο αυτοκίνητο, κατέγραψε  6.7 λίτρα στα 100 χλμ αλλά σε μικτή διαδρομή και χωρίς να έχουμε οικονομικό πνεύμα στο πάτημα του γκαζιού. Η Suzuki δίνει επίσημη μέτρηση με βάση το WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ω με την επίσημη μέτρηση είναι 9.7’’ και η τελική ταχύτητα 195  χλμ.

Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι το S- Cross που έχει καλό εξοπλισμό για τον μέσο οικογενειάρχη διαθέτει όλα τα απαραίτητα σύστημα ασφαλείας και η τιμή εκκίνησης στα S-Cross είναι 22.390 ευρώ και στην έκδοση της δοκιμής μας (Hybrid 48V,έκδοση GL+) είναι τα 23.390 ευρώ.


 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *