Isuzu D-Max: Επαγγελματικές υποθέσεις σε δύο εκδόσεις

Auto

Του Περικλή Χαλάτση

Αυτά τα Isuzu που ξέρατε πριν από 8 χρόνια, δεν έχουν καμιά σχέση με τα σημερινά Isuzu D-Max. Από τη σχεδίαση, τον εξοπλισμό, τις ανέσεις μέχρι και τον κινητήρα όλα είναι καινούρια.

Ο νέος σχεδιασμός ξεκινά από το ενισχυμένο σασί. Πάνω εκεί «χτίζεται» το  νέο Isuzu D-Max που πήραμε για δοκιμή. Απευθύνεται στον επαγγελματία που θέλει να κάνει ταυτόχρονα τη δουλειά του αλλά και να μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια και την οικογένειά του. Στο διπλοκάμπινο D-Max μπορούν να ταξιδέψουν άνετα τέσσερις ενήλικες χωρίς να στριμώχνονται οι πίσω επιβάτες.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις D-Max .Η Activity και η Gravity. Εξωτερικά τα αυτοκίνητα δεν διαφέρουν.Οι διαφορές είναι στον εξοπλισμό και στην τιμή. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 1.898 κ.εκ.  

Αν συγκρίνουμε την τιμή της Activity που είναι 34.350 ευρώ ( χωρίς το ΦΠΑ η τιμή για τον επαγγελματία είναι 28.131 ευρώ) και της πλουσιότερης έκδοσης Gravity που είναι 35.950 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 29.460) θα δούμε ότι ή διαφορά της απλής και της πλούσιας έκδοσης είναι σχετικά μικρή. Για κάποιους που η κάμερα οπισθοπορείας είναι χρήσιμη και  προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στην όπισθεν καταλήγουν την έκδοση Gravity. Στην έκδοση αυτή υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα ακόμη και θερμαινόμενα για τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

Επιλέξαμε τη βασική έκδοση Activity και μόλις παραλάβαμε το αυτοκίνητο για τη δοκιμή πήγαμε κατευθείαν στο πλησιέστερο βενζινάδικο αφού το ρεζερβουάρ  είχε καύσιμα για να πάς μέχρι τα πρώτα  διόδια μετά την Νέα Κηφισιά. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 76 λίτρα.

Με τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι το D-Max , έχει καλή κύλιση στην εθνική οδό και δεν κουράζει οδηγό και επιβάτες αφού παρά τη σκληρή ανάρτηση δεν έχει ενοχλητικά τραντάγματα.

Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων με μια σχετικά κοντή πρώτη. Στην εθνική οδό οδηγώντας με 2.000 στροφές ,το ταχύμετρο το βλέπεις να σταθεροποιείται στα 110 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιώντας το Cruise Control  (τα χειριστήρια βρίσκονται στο τιμόνι) , κρατώντας σταθερή ταχύτητα και κατά συνέπεια ακολουθώντας την οικονομική οδήγηση η μέση κατανάλωση ήταν ανάμεσα στα 11.8 – 12.1 λίτρα/ 100 χλμ.

Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση στο μικτό κύκλο κατά WLTP  είναι 8.4 λ/100 χλμ . Σχετικά μεγάλη διαφορά.

Ο κινητήρας Euro 6d, SCR+LNT+DPD+DOC με περιβαλλοντική απόδοση, λειτουργεί άψογα και δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι θορυβώδης. Ο θόρυβος εν στάσει είναι 74 db(A) και ο θόρυβος εν κινήσει είναι 71 db(A).  Έχει 16 αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Γενικά το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλά. Το τούρμπο είναι βελτιωμένο ενώ η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό. 

Η μέγιστη ισχύς είναι 164 PS και η μέγιστη ροπή είναι 360 Nm (από 2.000-2.500 σ.α.λ). Η τελική ταχύτητα είναι 180 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση (εργοστασιακή μέτρηση) από 0-100 χλμ./ώρα 12,5’’.

Φυσικά κανένας αγρότης δεν πρόκειται να «σανιδώσει» για να φτάσει το ταχύμετρο στα ύψη. Ας μην ξεχνάμε ότι η μάξιμουμ ταχύτητα για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα 100 χιλιόμετρα. Μας το επεσήμανε άλλωστε και ο τροχονόμος που είχε στήσει το ραντάρ στα τούνελ πριν από τη Λαμία.

« Αν το όριο για τα Ι.Χ είναι 130 για τα φορτηγάκια είναι 100»

Εκτός από το  πρόστιμο που είναι τσουχτερό η αφαίρεση διπλώματος για έναν επαγγελματία είναι καταστροφική.

Ξεχάστε λοιπόν τις τελικές και τις επιταχύνσεις. Άλλωστε οι επαγγελματίες που θα καταλήξουν στο Isuzu D- Max για άλλα πράγματα ενδιαφέρονται.

Το μήκος του διπλοκάμπινου D-Max είναι 5265 (χλστ), το πλάτος 1870  (χλστ), το ύψος 1790  (χλστ) ,το μεταξόνιο 3125  (χλστ), το μετατρόχιο εμπρός 1570  (χλστ) και το μετατρόχιο πίσω 1570  (χλστ). Η ελάχιστη ακτίνα στροφής είναι 6,25 μ , το μήκος καρότσας 1805  (χλστ), το πλάτος καρότσας 1530  (χλστ), το ωφέλιμο φορτίο 1135 κιλά, το μικτό βάρος 3100 κιλά, το βάρος ρυμούλκησης με φρένα 3500 κιλά και το βάρος ρυμούλκησης  χωρίς φρένα 750 κιλά.

Σημαντικό είναι ακόμη το ύψος της καρότσας  που είναι 490 (χλστ) και το ύψος από το έδαφος για δύσκολα περάσματα είναι 240 χιλιοστά.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου και ελατήρια ενώ πίσω είναι με άκαμπτο  άξονα με ελλειπτικά φύλλα σούστας και  τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

Στην εθνική οδό τα φρένα είναι υποδειγματικά.

Μπροστά έχει αεριζόμενους  δίσκους, διαμέτρου 320mm, πάχους 30mm με δαγκάνες 2 εμβόλων και πίσω έχει αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα διαμέτρου 295mm, πάχους 50mm.Οι ζάντες στην έκδοση Activity είναι 18’’ ενώ τα ελαστικά 265/60R18.

Στις ορεινές διαδρομές δεν χρειάσθηκε ποτέ να χρησιμοποιήσουμε την κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Και όπως είπαν οι ντόπιοι στην ορεινή Αργιθέα που χρησιμοποιούν διπλοκάμπινα και τετρακίνητα αυτοκίνητα αν έβαζαν το καλοκαίρι σε στεγνό δρόμο κίνηση στους τέσσερις τροχούς θα είχαν καταστραφεί οικονομικά  (από την κατανάλωση). 

Για το τυπικό όμως,για να πάρουμε μια γεύση πατήσαμε το κουμπί που βρίσκεται μπροστά  από το λεβιέ ταχυτήτων με την ένδειξη 4Χ4. Πιο απλά το σύστημα μετάδοσης είναι 4×4 και μπορεί ο οδηγός ανάλογα με τη δυσκολία του δρόμου να επιλέξει την ένδειξη High η την Low. Φυσικά το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές το νέο D-Max μπορεί να περάσει από νερό βάθους 80 εκατοστών. Δεν βρήκαμε τέτοιο ποτάμι όποτε η δοκιμή αληθείας δεν πραγματοποιήθηκε.

Κλείνοντας αυτή την ενότητα να επισημάνουμε ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν ένα  εξελιγμένο πίσω διαφορικό με ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα. Το σύστημα αυτό βελτιώνει  τις ικανότητες εκτός δρόμου και ταυτόχρονα μειώνει τον χρόνο εμπλοκής της τετρακίνησης.

Το D-Max δεν σταματάει πουθενά. Είναι ένα επαγγελματικό όχημα που δεν θα δυσαρεστήσει τον επαγγελματία. Διαθέτει  ADAS,Hill Start Assist/Hill Descent Control, Traction Control, ABS & Electronic Stability Control.

Ας δούμε και το εσωτερικό του D-Max 3ης γενιάς 

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο. Έχει διαφορετική σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο ενώ ακόμη και στην απλή έκδοση διαθέτει συστήματα ασφαλείας που ικανοποιούν κάθε επαγγελματία.Το παρμπρίζ έχει προστασία υπέρυθρης ακτινοβολίας, στο εσωτερικο πάνω από τον καθρέφτη υπάρχει θήκη για γυαλιά ενώ υπάρχουν θέσεις αρκετές για μικροαντικείμενα.

Αποθηκευτικοί  χώροι υπάρχουν και κάτω από τα πίσω καθίσματα.Μπροστά και δεξιά του οδηγού υπάρχει υποδοχή για πρίζα 12 V ενώ θύρα για USB υπάρχει μόνο για τους πίσω επιβάτες.

Το D- Max έχει στον στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακους (αερόσακο για οδηγό-συνοδηγό) ,πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας. Ακόμη διαθέτει Immobiliser,ABS µε EBD, υποβοήθηση πέδησης (BA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control System), Hill Start Assist / Hill Descent Control,Pre – Crash Safety, προειδοποίηση κινδύνου εμπρόσθιας σύγκρουσης, αποφυγή αλλαγής πορείας, αναγνώριση οδικών σημάτων, Lane Support, προειδοποίηση διερχόμενου οχήματος και άλλα πολλά συστήματα ασφαλείας που κάποτε τα βρίσκαμε μόνο σε Ι.Χ.

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *