Black Friday και Cyber Monday 2022: Στο κυνήγι για προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα όχι μόνο για τη Black Friday αλλά και για την Cyber Monday, τις δυο μέρες του Νοεμβρίου που οι καταναλωτές έχουν μπροστά τους… μπαράζ προσφορών και εκπτώσεων, τόσο από τα φυσικά όσο και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Από τις 25 Νοεμβρίου (Black Friday) και έως τις 28 του μήνα (Cyber Monday), αυτό το κύμα εκπτώσεων και προσφορών θα κορυφωθεί, με την τιμή βασικό κριτήριο αγοραστικής συμπεριφοράς.

Από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, οπότε και θα είναι ανοικτά τα καταστήματα, αναμένεται η κορύφωση των προσφορών της Black Friday ενώ τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday για αγορές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Η μεγάλη διάρκεια της περιόδου της Black Friday έχει δώσει την δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν μια πολύ καλή έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων και να προχωρήσουν σε συμφέρουσες αγορές.

Από την άλλη πλευρά οι εμπορικές επιχειρήσεις μετρούν αντίστροφα κλιμακώνοντας την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές στα προϊόντα που αγγίζουν μέχρι και το 80%.

Στο «χορό» των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης, εποχιακών ειδών αλλά και σούπερ μάρκετ ενώ εκπτώσεις προσφέρονται και στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Διαφορετική Black Friday

Η φετινή περίοδος της Black Friday, σύμφωνα με το τμήμα ερευνών και αναλύσεων της Generation Y, που συγκέντρωσε στοιχεία από πολλές και διαφορετικές πηγές, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς συνοδεύεται από μια σειρά νέων προκλήσεων που επηρεάζει το καταναλωτικό κοινό και συνδέεται μεταξύ άλλων και με τον υψηλό πληθωρισμό που έχει οδηγήσει τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Focus Bari, όπου παρουσιάζεται η ψυχολογία και η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, την τρέχουσα περίοδο το 97% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τις 18 κατηγορίες προϊόντων που εξετάστηκαν.

Την ίδια στιγμή το 60% των Ελλήνων δηλώνουν ότι έχουν προχωρήσει σε περικοπές, διότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται αύξηση στη συμπεριφορά «αναζητώ πολύ περισσότερο εκπτώσεις / προσφορές» (74% τον Οκτώβριο 2022 σε σχέση με 61% τον Απρίλιο 2022), γεγονός που όπως εκτιμά το τμήμα αναλύσεων της Generation Υ ενδέχεται να συμβάλλει θετικά στις πωλήσεις της Black Friday.

Την ίδια, πάντως, στιγμή – σύμφωνα με στοιχεία του Google Trends – παρατηρείται φθίνουσα πορεία της ανεύρεσης του όρου «Black Friday» στη μηχανή αναζήτησης της Google. Το εύρημα αυτό ισχύει εξίσου για την Ελλάδα, όσο και για τις Google-αναζητήσεις παγκοσμίως. Eπίσης, το μερίδιο του online search interest για την Black Friday για την Ελλάδα – συγκριτικά με άλλες χώρες παγκοσμίως – ανέρχεται μόλις στο 0,8%.

Οδηγίες

Εν όψει των επερχόμενων εκπτωτικών ημερών (Black Friday και Cyber Monday), καταναλωτικές ενώσεις απευθύνουν συστάσεις για ψύχραιμες και υπεύθυνες αγορές από τους καταναλωτές.

Στους βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι καταναλωτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η έρευνα αγοράς και ο έλεγχος όχι μόνο της τιμής (αρχικής και τελικής) αλλά και της ποιότητας των προϊόντων. Επίσης θα πρέπει να οριοθετούν τις ανάγκες τους και να προγραμματίζουν λίστα αγορών που θα συμβαδίζουν με τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις καθώς επίσης και να ζητούν την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει, ώστε σε περίπτωση που είναι ελαττωματικά να μπορούν να τα επιστρέψουν ή να τα αλλάξουν.

Εξάλλου, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται το ίδιο διάστημα, η ΕΕΤΤ εξέδωσε συστάσεις για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρείες ταχυμεταφορών (courier).

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές συνίσταται, μεταξύ άλλων, να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στο χρόνο και το σημείο παράδοσης/ παραλαβής, να αναζητούν την πορεία παράδοσης της παραγγελίας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρείας ταχυμεταφορών, να παραλαμβάνουν με επιφύλαξη και να προχωρούν σε καταγγελία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *