Υψηλή χοληστερόλη: 5 φυσικοί τρόποι για να μειωθεί

Υγεία

Ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει δύο ειδών χοληστερόλη: την HDL, η οποία είναι λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας, γνωστή και ως «καλή χοληστερόλη» και την LDL.

Η LDL ή αλλιώς «κακή χοληστερόλη», είναι υπαίτια πολλών προβλημάτων υγείας. Και αυτό γιατί, η κακή χοληστερόλη συσσωρεύεται στα αιμοφόρα αγγεία, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων. Επιπρόσθετα, «απομακρύνεται» από τα αγγεία με την καλή χοληστερόλη: η HDL, συγκεκριμένα, μεταφέρει την LDL στο συκώτι ώστε να την αποβάλει από το σώμα.

Οι «σύμμαχοι» της HDL

Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η αυξημένη χοληστερόλη συναντάται συνήθως σε ηλικιωμένους ή παχύσαρκους, η αλήθεια είναι, ότι και νεότεροι σε ηλικία άνθρωποι με φυσιολογικό βάρος μπορούν να παρουσιάσουν υψηλά επίπεδα. Αυτό οφείλεται σε κληρονομικούς και μη παράγοντες.

Για παράδειγμα, μια διατροφή που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και λιπαρά οξέα, που συχνά περιέχουν το fast food, τα τηγανιτά και τα αναψυκτικά, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης της «κακής χοληστερόλης». Όταν, λοιπόν, πρόκειται για μη κληρονομικούς παράγοντες, είναι στο χέρι μας με 5 φυσικούς και απλούς τρόπους να μειώσουμε την χοληστερόλη μας και να παραμείνουμε υγιείς!

1. Αποφύγετε την κατανάλωση τρανς λιπαρών

Τα τρανς λιπαρά είναι ακόρεστα λιπαρά οξέα, που περιέχουν τουλάχιστον ένα διπλό δεσμό στη μορφή τους. Υπάρχουν τρανς λιπαρά τα οποία εμφανίζονται «φυσικά» σε κάποια τρόφιμα, αλλά και αυτά που είναι «βιομηχανικώς παραγόμενα». Πρόκειται δηλαδή, για ακόρεστα λίπη που τροποποιούνται με υδρογόνωση. Όταν τα λίπη δεν είναι σωστά κορεσμένα, καταλήγουν σε μερικώς υδρογονωμένα έλαια, που αυξάνουν τα επίπεδα κακής χοληστερόλης στο ανθρώπινο σώμα.

ωμέγα 3 λιπαρά

2. Υιοθετήστε μια διατροφή πλούσια σε Ω3

Τα Ω3 λιπαρά, που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα ψάρια, τα καρύδια, το κουνουπίδι και το ταχίνι, βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των κυττάρων, στη σωστή λειτουργία των νεφρών και στη μείωση της LDL χοληστερόλης. Βοηθούν επίσης, στη μείωση των τριγλυκεριδίων και του κινδύνου εμφάνισης εγκεφαλικού. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση ψαριών πλούσια σε Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δύο φορές την εβδομάδα, μπορεί να βοηθήσει στη σημαντική μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων.

διακοπή καπνίσματος

3. Περιορίστε το κάπνισμα

Το κάπνισμα εγκυμονεί άμεσους κινδύνους για το ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα τσιγάρα μπορεί να προκαλέσουν επιβλαβείς στεφανιαίες ασθένειες, καθώς διαταράσσουν την ικανότητα του οργανισμού να αντιμετωπίσει τη χοληστερόλη. Το ανοσοποιητικό των καπνιστών είναι αδύναμο, και τα κύτταρα δεν μπορούν να επιστρέψουν τη χοληστερόλη στο ήπαρ, χρησιμοποιώντας αίμα από τα τοιχώματα των αγγείων. Αυτά τα δυσλειτουργικά κύτταρα φράζουν τις αρτηρίες, αυξάνοντας τις πιθανότητες για εμφάνιση διαφόρων προβλημάτων υγείας.

μείωση αλκοόλ

4. Μειώστε το αλκοόλ

Ενώ το αλκοόλ δε συνδέεται άμεσα με τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, η υπερβολική κατανάλωσή του βλάπτει το συκώτι και μειώνει τα επίπεδα HDL. Υπάρχει επίσης αυξημένος κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας και πήξης του αίματος. Το αξιοσημείωτο είναι ότι διαφορετικοί τύποι αλκοόλ επηρεάζουν διαφορετικά τα επίπεδα χοληστερόλης του ανθρώπινου σώματος! Για παράδειγμα, το ρούμι και η βότκα είναι γνωστό ότι αυξάνουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων.

πράσινο τσάι

5. Καταναλώστε πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι μπορεί να επιφέρει τρομερά αποτελέσματα, εάν προσπαθείτε να μειώσετε τα επίπεδα χοληστερόλης. Τα φλαβονοειδή (γνωστά για την αντιφλεγμονώδη δράση τους, τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες και τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη) που εμπεριέχονται στο πράσινο τσάι, βοηθούν τον οργανισμό να μειώσει τη χοληστερόλη με έναν απόλυτα φυσικό τρόπο!

Πηγή: www.dnaindia.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *