Σχολεία και μετάλλαξη Δέλτα: Μια πρώτη εικόνα από το Ισραήλ για τη δυναμική της πανδημίας

Διεθνή

Τα σχολεία «μετρούν» δέκα ημέρες ανοιχτά στο Ισραήλ, με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας να καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των ενεργών κρουσμάτων μεταξύ των παιδιών παραμένει σχετικά κοντά στα ίδια επίπεδα με την 1η Σεπτεμβρίου, όταν χτύπησε το πρώτο κουδούνι, ενώ ο αριθμός των παιδιών σε καραντίνα διπλασιάστηκε, γεγονός που εγείρει προβληματισμό και συζητήσεις.

Τα σχετικά στοιχεία εμπεριέχονται σε άρθρο της εφημερίδας Jerusalem Post, η οποία επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα εάν ήταν η ενδεδειγμένη η κίνηση της ισραηλινής κυβέρνησης να ανοίξουν, ως είθισται, τα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου ή εάν θα έπρεπε να μετατεθεί χρονικά η έναρξη των μαθημάτων -ζήτημα που είχε κυριαρχήσει στη δημόσια σφαίρα τον Αύγουστο.

Μετά τα κρούσματα του κορωνοϊού να αυξάνονται με «οδηγό» τη μετάλλαξη Δέλτα, και την περίοδο των εβραϊκών εορτών να ξεκινά λιγότερο από μία εβδομάδα αργότερα -περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των σχολικών ημερών τον Σεπτέμβριο- πολλοί θεωρούσαν ότι τα παιδιά θα έπρεπε να επιστρέψουν στην τάξη μετά την 1η Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, εν τέλει η ισραηλινή κυβέρνηση αποφάσισε ότι έπειτα από δύο χρόνια κατά τα οποία η εκπαιδευτική διαδικασία διαταράχθηκε σοβαρά λόγω της πανδημίας, η καλύτερη επιλογή ήταν να ακολουθήσει η χώρα ένα όσο το δυνατόν πιο «κανονικό» εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων

Στα ισραηλινά στολεία φοιτούν περίπου 2,4 εκατομμύρια παιδιά από την προσχολική ηλικία έως το Λύκειο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών του υπερ-ορθοδόξου τομέα που είχαν επιστρέψει στο σχολείο τρεις εβδομάδες νωρίτερα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισραηλινού Υπουργείου Υγείας, την 1η Σεπτεμβρίου τα κρούσματα κορωνοϊού στη μαθητική κοινότητα ανέρχονταν σε 40.044, ενώ άλλοι 57.260 μαθητές βρίσκονταν σε καθεστώς καραντίνας έπειτα από έκθεση σε επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού, τα ενεργά κρούσματα ήταν 2.450, ενώ σε καραντίνα βρίσκονταν 1.539 άτομα.

Τα επικαιροποιημένα στοιχεία του υπουργείου σήμερα, Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, δείχνουν πως ο αριθμός των ενεργών κρουσμάτων μεταξύ των μαθητών αυξήθηκε ελαφρώς σε 41.366, με 108.832 παιδιά να βρίσκονται σε καραντίνα. Μεταξύ των εκπαιδευτικών, τα στοιχεία δεν έχουν αλλάξει σημαντικά από τις αρχές του μήνα.

Παράλληλα, ο αριθμός των μαθητών που έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση αυξήθηκε ελάχιστα σε 795.000.

«Το τελευταίο που θέλουμε είναι τα παιδιά μπροστά σε οθόνες»

AP Photo/Tsafrir Abayov

«Γνωρίζω προσωπικά πολλές οικογένειες που έπρεπε να περάσουν μόνοι τους την Ρος Χασανά [Εβραϊκή Πρωτοχρονιά] επειδή τα παιδιά τους τέθηκαν σε απομόνωση» δηλώνει στην εφημερίδα ο καθηγητής Κιρίλ Κοέν, επικεφαλής του εργαστηρίου Ανοσολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπαρ-Ιλχάν.

«Το περιμέναμε και βλέπουμε επίσης αύξηση των τεστ, γεγονός που σημαίνει περισσότερος φόβος ότι κάποιος έχει εκτεθεί σε κρούσμα. Ήταν σωστό, λοιπόν, να ανοίξουν τα σχολεία τότε; Πιστεύω ότι τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, ήταν» επισημαίνει ο καθηγητής Ανοσολογίας.

Σύμφωνα με τον Κοέν, δεν είναι σαφές πώς θα είχε παραμείνει η εικόνα εάν τα σχολεία δεν είχαν ανοίξει, ωστόσο ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η επιστροφή των παιδιών στις τάξεις, παρά τα προβλήματα, προσφέρει σημαντικές γνώσεις για το πώς θα προχωρήσουμε το υπόλοιπο σχολικό έτος.

«Μαθαίνουμε πολλά για τη δυναμική της επιδημίας στα σχολεία, η οποία θα μας βοηθήσει μακροπρόθεσμα γιατί το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι να κρατάμε τα παιδιά μπροστά από τις οθόνες» σημειώνει.

Ο καθηγητής Ανοσολογίας αναφέρει ότι ιδανικά θα ήταν καλό να ανοίξουν ξανά τα σχολεία μόνο όταν τα κρούσματα θα ήταν χαμηλότερα. «Ωστόσο, δεν είχαμε καμία εγγύηση ότι αυτό θα είχε συμβεί, ακόμη και ένα μήνα αργότερα, τον Οκτώβριο» επισημαίνει.

Μαθητές σε καραντίνα και το σχέδιο της «Πράσινης Τάξης»

AP Photo/Maya Alleruzzo

Ο ίδιος αναγνωρίζει πως ο μεγάλος αριθμός παιδιών σε απομόνωση συνιστά πρόβλημα. Για το λόγο αυτό, ο ίδιος πιστεύει ότι το «σχέδιο της Πράσινης Τάξης», το οποίο δοκιμάζεται επί του παρόντος σε ορισμένα σχολεία των κοινοτήτων των Χαρεντί και του αραβικού τομέα, μπορεί να δώσει μία απάντηση.

Βάσει του συγκεκριμένου πρωτοκόλλου, τα παιδιά των οποίων οι συμμαθητές εμφανίζονται θετικοί δεν θα χρειαστεί να τεθούν σε καραντίνα, αλλά θα πρέπει να διενεργούν διαγνωστικό έλεγχο σε καθημερινή βάση για μία εβδομάδα.

«Πιστεύω σε αυτό το σημείο ότι πρόκειται για ζήτημα διαχείρισης κινδύνου. Είναι σημαντικό να βρεθεί μια λύση για να αποφύγουμε να στέλνουμε τους μαθητές στο σπίτι για μια εβδομάδα κάθε φορά που κάποιος είναι θετικός» σημειώνει.

«Στο Ισραήλ, υπάρχουν περίπου 200 σχολικές ημέρες το χρόνο. Σε μια τάξη 30 μαθητών, αν πέντε ή έξι μαθητές βγαίνουν διαδοχικά θετικοί, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια περίπου 40 ημερών. Ο αντίκτυπος θα είναι πολύ αρνητικός» αναφέρει και προσθέτει: «Στο ιδανικό σενάριο, θα ήθελα να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα όπως αυτό όταν το Ισραήλ είχε 1.000 νέα κρούσματα την ημέρα αντί των 10.000 -όπως έκαναν άλλες χώρες- αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η λιγότερο προβληματική λύση».

Επί του παρόντος, δεν είναι σαφές εάν το ισραηλινό υπουργείο Υγείας θα θα εγκρίνει το σχετικό μοντέλο. Ο επικεφαλής για τη διαχείριση της κρίσης του κορωνοϊού στο Ισραήλ, Ζαλμάν Ζαρκά, δήλωσε σχετικά πως «ακόμη δεν γνωρίζουμε εάν αυτό το [μοντέλο] είναι επιτυχές και διασφαλίζει ότι τα παιδιά δεν θα μολυνθούν από τον κορωνοϊό, προσθέτοντας:

«Θέλουμε να ζήσουμε φυσιολογικές ζωές, αλλά δεν είμαστε ακόμα εκεί»…

sxoleio3.jpg
AP Photo/Maya Alleruzzo

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *