Ποια είναι τα τρία μοντέλα της Lancia που άφησαν ιστορία – Ετοιμασθείτε για τα καινούργια

Auto

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στις 28 Νοεμβρίου στις 12:00 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) θα γίνει η διαδικτυακή παρουσίαση Lancia Design Day. Λίγη ώρα πριν, με τη βοήθεια του τμήματος Heritage, το οποίο έχει αναλάβει τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς των Ιταλικών μαρκών του Ομίλου Stellantis, θα γίνει μια ιστορική αναδρομή σε τρία αγωνιστικά «θηρία». 

Οι Stratos, Rally 037 και Delta είναι θρύλοι για τους αγώνες ράλι, αλλά και ευρύτερα για το χώρο του αυτοκινήτου. Τα τρία μοντέλα συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της εικόνας της Lancia και στην αναγνώρισή της ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους κατασκευαστές στην ιστορία των ράλι. Οι επιτυχίες που είχαν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στους δύσκολους αγώνες ράλλυ και οι διακρίσεις στο WRC έκαναν την Lancia γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τα τρία αγωνιστικά μοντέλα θα μας ταξιδέψουν από το παρελθόν στο μέλλον της μάρκας. Και στη συνέχεια αναμένουμε να δούμε τι καλό θα μας παρουσιάσουν. Ο κ. Luca Napolitano, CEO της Lancia είπε σχετικά: 

«Το να μπορείς να αντλείς έμπνευση από αυτοκίνητα όπως η Stratos, η Rally 037 και η  Delta, αποτελεί το όνειρο κάθε σχεδιαστή. Αυτά τα τρία «θηρία» κατέστησαν τη Lancia ως την πλέον πετυχημένη μάρκα στην ιστορία των ράλι. Τα γεωμετρικά τους σχήματα το στρογγυλεμένο πίσω μέρος και τα αεροδυναμική στοιχεία αποτελούν μέρος της σχεδιαστικής μας ιστορίας και ενέπνευσαν τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia.»

Ας δούμε αναλυτικά τα αγωνιστικά μοντέλα που άφησαν το όνομά τους χαραγμένο βαθιά στο WRC και όχι μόνο.

Lancia Stratos: «Σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μυς»

H Lancia Stratos ήταν ένα «θηρίο» που σχεδιάστηκε για να κερδίζει. Γεννήθηκε μέσα από το πρωτότυπο “Stratos Zero” του 1970 που κατασκεύασε ο οίκος Bertone και σχεδίασε ο Gandini., με την τελική έκδοση να παρουσιάζεται το 1971 εντυπωσιάζοντας με τη σφηνοειδή μορφή και τον V6 κινητήρα από τη Ferrari Dino 246.

Το καπό που ενώνεται με τα εμπρός φτερά, το πανοραμικό παρμπρίζ και το επικλινές κάλυμμα του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα συνθέτουν ένα εξωπραγματικό σύνολο που χαρακτηρίζεται από τις ακμές και ολοκληρώνεται με μια ιδιαίτερη αντίθεση από τα κυκλικά πίσω φωτιστικά σώματα. Όταν ο Nuccio Bertone είδε την τελική έκδοση, είπε ότι αγκαλιάζει τον οδηγό και τον συνοδηγό «σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μυς».

Τα πάντα στο αυτοκίνητο σχεδιάστηκαν με γνώμονα τους αγώνες ράλι. Τα καλύμματα διευκόλυναν την πρόσβαση στα μηχανικά μέρη και την ταχύτητα των επισκευών, ενώ στο εσωτερικό υπήρχε χώρος μόνο για τον οδηγό και τον συνοδηγό και δύο κράνη.  

Η Lancia Stratos HF Group 4 κέρδισε το Monte Carlo Rally τρεις φορές στη σειρά και δύο Παγκόσμιους Τίτλους Κατασκευαστών το 1975 και 1976. Το 1975 η Lancia Stratos «φόρεσε» τα χρώματα τη Alitalia δημιουργώντας ένα από τα πιο όμορφα και ξεχωριστά αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. 

Lancia Rally 037: Ο μινιμαλισμός και η επιθετικότητα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 1983

Η Lancia Rally 037, ή απλά «037» όπως έμεινε γνωστή λόγω της κωδικής της ονομασίας, είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, η ιστορία του οποίου θυμίζει εκείνη της νίκης του Δαβίδ, εναντίων του Γολιάθ. H Rally 037 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο με κίνηση στους δύο τροχούς που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και το κατάφερε απέναντι σε εξαιρετικά δυνατό συναγωνισμό με τετρακίνητα αυτοκίνητα.

Το πλαίσιο της 037 αποτελούσε μια μίξη μονοκόκ και σωληνωτής κατασκευής, ενώ η επιθετική σχεδίαση του Pininfarina εξασφάλιζε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Τα εμπρός και πίσω κατασκευασμένα από πολυεστέρα και υαλονήματα καλύμματα επέτρεπαν την άμεση πρόσβαση σε όλα τα μηχανικά μέρη, ενώ ο μινιμαλισμός σε όλα τα στοιχεία του αμαξώματος και του εσωτερικού ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.    

Με βάση την Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δεν σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά απλά για να αποτελέσει την έκδοση δρόμου ενός απόλυτου αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η αποκάλυψη έγινε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1982, ενώ την επόμενη χρονιά η Lancia Rally 037 θα κατακτούσε τον Παγκόσμιο Τίτλο Κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα των Οδηγών. Αντίστοιχα το μοντέλο θα κυριαρχούσε στο Ευρωπαϊκό και Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, στα χέρια ενός νέου αστεριού που ανέτειλε στα ράλι, τον Miki Biasion. 

Lancia Delta: H εξέλιξη που οδήγησε στο πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο των αγώνων ράλι

Απλά και μόνο με το άκουσμα της λέξης Delta, οι φίλοι των ράλι γεμίζουν με ενθουσιασμό. Το 1988 η Delta HF 4WD σηματοδότησε την είσοδο της Lancia στο Group A με ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, το οποίο εξελίχθηκε στη θρυλική Delta HF Integrale. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου, το μοντέλο πέρασε από σειρά αναβαθμίσεων που βελτίωσαν περαιτέρω το στιλ και κυρίως τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Η Delta HF Integrale 16V έφερε το χαρακτηριστικό φούσκωμα στο καπό για τη νέα κεφαλή του κινητήρα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά και η εντυπωσιακή αεροτομή ήρθαν με την Delta HF Integrale 16V Evoluzione. Η Lancia με τη Delta είχε δημιουργήσει το πλέον επιτυχημένο όνομα στην ιστορία των αγώνων ράλι, με έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών (1987-1992), τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών (1987-1989 και 1991), το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N το 1987, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ράλι την περίοδο 1987-1991 και το 1993, αλλά και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Group N το 1988 και 1989.

Οι επιτυχίες, αλλά και η μοναδική παρουσία της, κατέστησαν το όνομα Delta ένα ορόσημο για τα ράλι και σημείο αναφοράς για την Ιταλική μάρκα. 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *