Ζαχαράκη: Η δημόσια τουριστική εκπαίδευση χρειάζεται μέριμνα

Οικονομία

Τη δέσμευση της πολιτείας να είναι ακόμη πιο συνεπής ως προς τη λειτουργία των τουριστικών σχολών για να μπορούν και οι άνθρωποι της αγοράς να δείχνουν εμπιστοσύνη παρείχε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη.

Μιλώντας στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 6-9 Απριλίου και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η υφυπουργός Τουρισμού παραδέχθηκε ότι η κατάσταση στη δημόσια τουριστική εκπαίδευση χρειάζεται μέριμνα.

Γι’αυτό τον λόγο, σημείωσε ότι λάβαμε τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να αποκτήσουμε τουριστική ακαδημία. Στο μεσοδιάστημα, ωστόσο, δήλωσε ότι πρέπει να βελτιώσουμε τις συνθήκες εκπαίδευσης, καθώς πρόκειται για μία δυναμική διαδικασία και δεν μπορεί να πορευόμαστε στο διηνεκές με τέσσερις ειδικότητες. Μάλιστα, σημείωσε ότι χρειάζεται να αλλάξει η νοοτροπία και να πιάσουμε το νήμα νωρίτερα, τονίζοντας τη σημασία και του σχολικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο κιόλας.

Επίσης, προανήγγειλε εξελίξεις σχετικά με την επιμόρφωση των ίδιων των ιδιοκτητών, κυρίως μικρών οικογενειακών ξενοδοχείων που, όπως είπε, κρατούν ψηλά τη σημαία της φιλοξενίας ειδικά στην περιφέρεια. Με ειδική διάταξη το υπουργείο συμπράττει με επιμελητήρια και την περιφέρεια για να στοχεύσει στις ανάγκες των επιχειρηματιών.

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ανέδειξε τη δυναμική που παρουσιάζει η τουριστική εκπαίδευση. Όπως σημείωσε, στον ξενοδοχειακό κλάδο τα πράγματα συνεχώς εξελίσσονται και ένα μοντέλο δεν μπορεί να σε ακολουθεί για 20 χρόνια, οπότε τα στελέχη πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις. Ο κ. Βασιλικός μίλησε για ευκαιρίες καριέρας στον χώρο και πολύ καλές θέσεις εργασίας, ενώ υπογράμμισε ότι η κλαδική σύμβαση των ξενοδοχοϋπαλλήλων ήταν η μοναδική που επιβίωσε κατά τη δεκαετή οικονομική κρίση και είναι πολύ πάνω από τη γενική συλλογική σύμβαση, τονίζοντας μάλιστα ότι οι μισθοί είναι ακόμη πιο υψηλοί, καθώς ορίζονται από την αγορά, την προσφορά και τη ζήτηση.

«Τουριστικά η Ελλάδα είναι υπερδύναμη. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το καταλάβουμε», σημείωσε ο Πάνος Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής του Hotel Brain, τονίζοντας την ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε ότι το ανθρώπινο δυναμικό στα ξενοδοχεία είναι αυτό που δίνει υπεραξία στο ακίνητο. Ο κ. Παλαιολόγος χαρακτήρισε πολύπλοκο το επάγγελμα στον κλάδο των ξενοδοχείων, σημειώνοντας ότι χρειάζεται εξειδίκευση, γι’αυτό, όπως είπε, πρέπει όλοι να επενδύσουν, ιδιωτικός τομέας και εργαζόμενοι, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που δημιουργεί η εποχικότητα του επαγγέλματος στη χώρα μας, καθώς κάθε χρόνο το 40% του προσωπικού είναι διαφορετικό από την προηγούμενη χρονιά.

Στην εκτίμηση ότι το μέλλον του τουρισμού θα πρέπει να προσανατολιστεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα προχώρησε η Εμμανουέλα Μουσαμά, Διευθύντρια Εμπειρίας και Επικοινωνίας του Crowne Plaza, επισημαίνοντας ότι θα χρειαστεί εκπαίδευση σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, στάθηκε στην έλλειψη πτυχιακού τίτλου στη διοίκηση τουριστικών επαγγελμάτων που θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση και του brain drain, ώστε να μην αναγκάζεται να φύγει κάποιος στο εξωτερικό για να πάρει bachelor.

Στην παρέμβασή του για το μέλλον της φιλοξενίας, ο Βασίλης Καφάτος, Clients & Industries Leader της Deloitte, εκτίμησε ότι η πανδημία άλλαξε ριζικά τον τρόπο που ζούμε και ταξιδεύουμε και πως θα υπάρξει άμεση ανάκαμψη των ταξιδιών αναψυχής γιατί ο κόσμος θέλει να ζήσει εμπειρίες. Ωστόσο, δεν εμφανίστηκε το ίδιος αισιόδοξος για το business travelling, σημειώνοντας ότι εκεί τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Επίσης, αναφέρθηκε σε νέες τάσεις στον τομέα του ταξιδιού μετά την πανδημία, όπως είναι οι ψηφιακοί νομάδες, οι innovation travellers και τα ταξίδια που σχετίζονται με την ευεξία.

Απαντώντας σε ερωτήσεις της Μαρίας Ακριβού, Senior Editor στο Fortune Greece, powergame.gr, ο κ. Καφάτος με τη σειρά του στάθηκε στην έλλειψη εξειδικευμένου και εκπαιδευμένου προσωπικού, εντοπίζοντας τις μεγαλύτερες ανάγκες σε ειδικότητες που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση πελατών. Πάντως, προέβλεψε ότι η τεχνολογία δεν θα υποκαταστήσει τον άνθρωπο γιατί πάντα η φιλοξενία θα παραμείνει μια παροχή από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.