Δοκιμή της νέας Mercedes C200 με τις εντυπωσιακές επιδόσεις

Auto

Του Περικλή Χαλάτση

Η νέα C-Class Sedan,5ης γενιάς, είναι η πρώτη «C», η οποία συνδυάζει θερμικούς κινητήρες με ηλεκτρικούς και θέτει νέες βάσεις στον τομέα της βιωσιμότητας.Είναι ένα προσεγμένο αυτοκίνητο που έχει πολλά κοινά με την πολυτελέστατη S Class, φορτωμένο με ότι πιο σύγχρονο τεχνολογικά υπάρχει στην αγορά και ως premium μοντέλο, ανταγωνίζεται με ακριβότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Λογικό είναι όταν κυκλοφορεί ένα καινούργιο αυτοκίνητο που συνδυάζει την πολυτέλεια με την τεχνολογία, την άνεση με το δυναμισμό, να αναστατώνει την αγορά και να προκαλεί πονοκέφαλο στους επικεφαλής των αντιπάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Πάντα η πρώτη αίσθηση είναι αυτή που σε προδιαθέτει θετικά η αρνητικά. Στην προκειμένη περίπτωση η νέα C200 από την αρχή μέχρι το τέλος δεν σου αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Ακόμη και αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσες να παρατηρήσεις ως μειονέκτημα είναι τόσο μικρό που το αφήνεις να περάσει χωρίς σχολιασμό. Η ολοκαίνουργια C-Class θέτει νέα πρότυπα με την ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και το ήπιο ηλεκτρικό σύστημα με μπαταρία των 48 Volt. 

Ας ξεκινήσουμε την εξερεύνηση μας έτσι όπως γίνεται όταν συναντάς για πρώτη φορά ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Και από πού ξεκινάς; Μα από πού αλλού; Εξωτερικά με τις διαστάσεις. Το μήκος της νέας C 200 είναι 4,751 (+ 65 mm), το πλάτος είναι 1.820 mm και το ύψος 1,437 mm (- 9mm). Το μεταξόνιο είναι 2.865. 

Στο μπροστινό τμήμα, εκεί που πίσω από το εξωτερικό πλέγμα βρίσκεται το ψυγείο υπάρχει το μεγάλο σε διαστάσεις αστέρι της Mercedes. Τόσο μπροστά όσο και πίσω οι Γερμανοί σχεδιαστές ξεπέρασαν τις στερεότυπες στιλιστικές γραμμές και σε παραπέμπουν σε ένα σπορ 4πορτο αυτοκίνητο που σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο. Και να μη το θέλεις τα μάτια σου γυρίζουν σε αυτό. Με την πρώτη ματιά σε εντυπωσιάζει το σπορ καπό του κινητήρα.

Η νέα C-Class ακόμη και σταματημένη δίνει την εντύπωση ότι κινείται χάρη στο συνδυασμό του κοντού μπροστινού προβόλου, του μακρύ μεταξονίου και πίσω προβόλου. 

Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 455 λίτρων διαθέτει υδραυλικό σύστημα με τηλεχειρισμό. Ανοίγει και κλείνει το καπό χωρίς να ακουμπήσεις τα χέρια σου σε αυτό. 

Η πολυτέλεια στο εσωτερικό της C 200  σε παραπέμπει σε ακριβότερες εκδόσεις της εταιρίας με σήμα το Αστέρι. Η ποιότητα ξεχωρίζει ενώ σε αρχιτεκτονική όλα είναι προσεγμένα και μελετημένα. Χωρισμένο σε δύο τμήματα είναι το ταμπλό των οργάνων. Πάνω διακρίνονται οι επίπεδοι στρογγυλοί αεραγωγοί ενώ κάτω υπάρχουν πολυτελή διακοσμητικά. Τόσο το ταμπλό όσο και η κεντρική οθόνη έχουν μια μικρή κλίση προς τον οδηγό. Αυτό εξυπηρετεί γιατί με μια κλεφτή ματιά ο οδηγός ενημερώνεται για όλα όσα τον ενδιαφέρουν.

Στο βασικό εξοπλισμό της C 200 υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες. Η μία μπροστά στον οδηγό είναι διαγώνια 12,3 ιντσών (31,2 cm). Η δεύτερη είναι η κεντρική 11,9 ιντσών (30,2 cm) . Υπάρχουν τρία στιλ ενδείξεων και τρεις διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας. 

Σε συνδυασμό με οποιαδήποτε γραμμή εξοπλισμού, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες. Η C 200 είναι εξοπλισμένη –όπως ακριβώς και η ακριβή έκδοση της S-Class- με το δεύτερης γενιάς MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Θα πρέπει να επισημάνουμε τα άλματα προόδου που έχουν γίνει τόσο στο hardware όσο και στο λογισμικό . Οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων, ενώ η απόκριση της οθόνης είναι ακόμη πιο γρήγορη από την προηγούμενη γενιά τηλεματικής, ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. 

Στη δική μας έκδοση υπήρχε πανοραμική ηλιοροφή, head-up Display, ηχοσύστημα Burmester 3D surround, πακέτο night και φυσικά πακέτο AMG Line. Είναι αδύνατον να σας αναφέρουμε όλα όσα έχει στον εξοπλισμό της η  νέα C. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει το «Mercedes me PIN» που είναι ένα ακόμη υψηλό επίπεδο ασφαλείας αλλά και η επαλήθευση ταυτότητας με το δακτυλικό αποτύπωμα. Το προσωπικό προφίλ μεταφέρεται πολύ εύκολα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο με λειτουργικό σύστημα NTG7.

Όλες οι λειτουργίες του μενού υποστηρίζονται και στα ελληνικά (εκτός από τις φωνητικές εντολές που εκεί ο επεξεργαστής/αναλυτής δέχεται και εκτελεί τις εντολές στα αγγλικά).  Τέλος υπάρχει το σύστημα «Over-the-air» (ΟΤΑ). Δηλαδή αυτόματη ενημέρωση του λογισμικού σε κάθε αναβάθμιση που κάνει η Mercedes. Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes-Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της. 

Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App.Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να βοηθήσει, για παράδειγμα, στη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή στην εύρεση ενός φαρμακείου. Ακόμη, μπορεί να αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους. Απλά θα αναφέρω την λειτουργία Streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. 

Πριν ξεκινήσουμε τις απολαυστικές βόλτες να πούμε ότι η C 200 AMG Line,κάτω από το καπό «κρύβει» έναν 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, 1.496 cc που αποδίδει 204 PS με ροπή στρέψης 300 Nm που αποδίδεται από τις 1.800-4.000 rpm. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από  0-100 χρειάζεται 7.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 246 χλμ. Η κατανάλωση κυμαίνεται στο μικρό κύκλο από 6.2-6.6 λίτρα για κάθε 100 χλμ ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται από 141-150 g/km και αυτό φυσικά δεν επιτρέπει στην C 200 να κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο.

Αν και θα μπορούσε να κυκλοφορούσε ελεύθερα χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς ISG. Το ISG προσφέρει έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές του κινητήρα ο οποίος συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC ( και αυτό το κιβώτιο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό).

Το κιβώτιο ταχυτήτων εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων που έχει αυξημένη αποδοτικότητα χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη αντλία λαδιού.

Στο δρόμο η Mercedes κινείται αθόρυβα, υποδειγματικά και με ασφάλεια. Ο μόνος κίνδυνος που διατρέχεις είναι να φτάσεις χωρίς να το καταλάβεις τα 180 χιλιόμετρα και να σε «τσιμπήσει» το ραντάρ. Για να καταλάβετε σε κάποιο κομμάτι της εθνικής οδού χωρίς να κάνουμε κάποια επίδειξη ικανοτήτων ταξιδεύαμε με 200 χλμ και κανένας δεν είχε αισθανθεί την ταχύτητα που κινούμασταν. Η ηχομόνωση  ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες είναι κορυφαία.

Μόνο σε μια δυσκολία μπορείς να εκτιμήσεις κάτι που είναι καλό. Και αναφέρομαι στο τιμόνι που είναι υποδειγματικό είτε στους ανοικτούς δρόμους είτε στα βουνά με τις συνεχόμενες στροφές  Σπάνια χρειάσθηκε να χρησιμοποιήσουμε τα paddles και αυτό το κάναμε μόνο και μόνο για να δούμε πώς ανταποκρίνεται σε δρόμους που ενδείκνυνται οι συνεχόμενες αλλαγές.

Εκείνο που χρησιμοποιήσαμε αρκετές φορές στις στροφές ήταν τα προγράμματα Sport ή Sport+.  Τα προγράμματα αυτά αλλάζουν τελείως τιμόνι και ανάρτηση. Τα ελαστικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν Pirelli P7 διαστάσεων 225/45/R18 μπροστά ενώ πίσω ήταν λίγο πιο φαρδιά διαστάσεων 245/40/R18. 

Στη νέα δυναμική ανάρτηση υπάρχει ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και πίσω ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα βοηθητικό πλαίσιο. Η νέα ανάρτηση προσφέρει κορυφαία άνεση και ξεκούραστα ταξίδια.

Μη νομίζετε ότι η C 200 είναι κορυφαία μόνο στους ανοικτούς δρόμους. Βγαίνοντας από τη Λαμία και κατευθυνόμενοι προς το Δομοκό, για όσους δεν το ξέρετε, υπάρχει ένα βουνό με συνεχόμενες ανοιχτές στροφές. Τα πατήματα της C 200 είναι εκπληκτικά και στους φιδίσιους δρόμους.

Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και έχουν πολύ καλή στήριξη. Το ταξίδι άνετο ακόμη και με πέντε επιβάτες. Η C 200 μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πολύ γρήγορα αλλά βλέπετε πάντα οι πίσω επιβάτες ζαλίζονται και ο ρυθμός …πέφτει υποχρεωτικά. Τα φρένα της C 200 είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. 

Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. 
Στο παρκάρισμα με την κάμερα 360ο δεν σου ξεφεύγει τίποτα. Μπορείς να παρκάρεις εύκολα και με ασφάλεια βλέποντας μόνο την οθόνη. Σημαντικό είναι ότι σε περίπτωση που ο εγκέφαλος διαπιστώσει κίνδυνο ,το σύστημα υποβοήθησης ακινητοποιεί το αυτοκίνητο. 

Η τιμή εκκίνησης στην C 200 είναι 51.199 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (AMG Line) ξεκινάει απο 52.750 ευρώ . Αν όμως κάποιος έχει πρόσθετες απαιτήσεις, ανεβαίνει ανάλογα και η τιμή.

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.