Αυτά είναι τα 5 καλύτερα και εμβληματικότερα supercars των ‘90s

Auto

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Πριν από τους σύγχρονους κανονισμούς ασφαλείας και τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων, τα υπεραυτοκίνητα της δεκαετίας του ’90 είχαν την ελευθερία να υπερβούν τα όρια. Πρωτοποριακή σχεδίαση, τολμηρές γραμμές, ιπποδυνάμεις που δεν είχε ξαναδεί ο χώρος και ένας ευχάριστος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών, μας προσέφεραν μερικά από τα εμβληματικότερα μοντέλα της ιστορίας. Ας δούμε τα πέντε καλύτερα.

McLaren F1

Η McLaren F1 θεωρείται ευρέως ως ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα  που κατασκευάστηκαν ποτέ, γι’ αυτό το έχουμε στην πρώτη θέση σε αυτήν τη λίστα. Αυτό το υπεραυτοκίνητο παρέχει πολλά μοναδικά χαρακτηριστικά όπως ο V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας 6.1 λτ. που προμηθεύτηκε η McLaren από την BMW και χάριζε στο σύνολο τελική στα 372χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 3.2δευτ. Κατά την εποχή της παραγωγής της, η F1 αποτέλεσε ορόσημο στην κατηγορία των εξωτικών σπορ υπεραυτοκινήτων, λόγω των επιδόσεών της, οι οποίες ξεπερνούσαν κατά πολύ αυτές των Ferrari, Lamborghini και Porsche της τότε εποχής, αλλά ακόμα και της προκατόχου του τίτλου για το ταχύτερο μοντέλου παραγωγής, της Jaguar XJ220. Μια ξεχωριστή ιδιότητα της McLaren F1 ήταν ότι έφερε 3-θέσιο σαλόνι, με τον οδηγό να κάθεται σε ένα κάθισμα στο κέντρο και λίγο πιο μπροστά από τα 2 εκατέρωθεν καθίσματα, προσφέροντας έτσι καλύτερη ορατότητα για τον, σε σύγκριση με τα κοινά 4-θέσια και 2-θέσια σαλόνια. Η ζώνη ασφαλείας στο κάθισμα του οδηγού είναι 4 σημείων και στα 2 εκατέρωθεν καθίσματα είναι 3 σημείων, ενώ η είσοδος και η έξοδος για τον οδηγό γίνεται μόνο από την αριστερή πλευρά, έτσι ώστε να μην τον εμποδίζει ο λεβιές ταχυτήτων. Η ακριβότερη που έχει πουληθεί ποτέ «έπιασε» τα 20 εκατ. ευρώ.

Porsche 911 GT1 StrassenversionΗ έκδοση δρόμου της πιστάδικης Porsche 911 GT1 ήταν το κάτι άλλο καθώς μπορούσε να κυκλοφορήσει στον δρόμο νόμιμα, τρομοκρατώντας τους πάντες και τα πάντα. Με έναν κινητήρα 3.2 λτ. απέδιδε 600 άλογα, πετύχαινε τελική στα 330χλμ.ώρα και φυσικά λόγω σχεδίασης δεν έμοιαζε με κανένα άλλο μοντέλο της εποχής.  Διέθετε ένα 6άρι χειροκίνητο σασμάν και αποκλειστικά πίσω κίνηση, ενώ πετύχαινε το 0-100 σε κάτι λιγότερο από 4 δευτ. Μόλις 25 κατασκευάστηκαν ποτέ και η αξία τους συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο. Ένα μοντέλο που κοσμούσε ως αφίσα πολλά παιδικά δωμάτια και ήταν ο φόβος και ο τρόμος των supercars εκείνης της εποχής.

Mercedes-Benz CLK GTR
Όπως και με την προαναφερθείσα Porsche όπου έπρεπε να κατασκευαστούν 25 σύνολα για να μπορέσει να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα GT1, έτσι και η CLK GTR της Mercedes ακολούθησε παρόμοιο δρόμο. Με 604 ίππους από V12 κινητήρα 6λτ. είχε ροπή στα 775 Nm ενώ η τελική έφτανε τα 320χλμ./ώρα όσο το 0-10 ερχόταν σε μόλις… 3.2 δευτ. Η εταιρία τελικά κατασκεύασε συνολικά 35 σύνολα με τα 26 να καταλήγουν σε ιδιώτες, ενώ το κινέζικο βιβλίο με τα ρεκόρ, του έδωσε τον τίτλο του ακριβότερου αυτοκινήτου παραγωγής για το 1998, με την τότε τιμή του να αγγίζει τα 1.547.620 ευρώ.

Jaguar XJ220
Η Jaguar XJ220 ήταν, για μια χρονική περίοδο, το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με τελική στα 341χλμ./ώρα, πριν η McLaren F1 πάρει τον τίτλο. Με V6 κινητήρα 3.5λτ. απέδιδε 542 ίππους όντας πισωκίνητη και με χειροκίνητο 5άρι σασμάν, με το 0-100 να έρχεται σε μόλις 3.6 δευτ. Η XJ220 είναι ταυτόχρονα όμορφη και λειτουργική και αποτελεί σύμβολο της δεκαετίας του ’90 που δεν μπορούσαμε να το αφήσουμε από αυτήν τη λίστα. Δείχνει πόσο πιο ελεύθεροι ήταν σχεδιαστές και μηχανικοί μερικές δεκαετίες πριν.

Bugatti EB110 Super Sport
Όπως και με τα άλλα supercars αυτής της λίστας, η Bugatti EB110 Super Sport συνδυάζει σπανιότητα, εντυπωσιακή εμφάνιση και απίστευτες επιδόσεις. Η EB110 Super Sport διαθέτει έναν τετραπλό τούρμπο V12 3,5 λίτρων σε συνδυασμό με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που στέλνει 603 ίππους στους πίσω τροχούς. Με το 0-100 σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 355χλμ./ώρα ,η EB110 Super Sport έθεσε τον πρόλογο για μια μάρκα που έκτοτε κατασκεύασε τα Veyron και Chiron. 

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.