Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Αγγίζει την τελειότητα το ηλεκτρικό KIA NIRO

Auto

Του Περικλή Χαλάτση

Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της KIA, το NIRO το οδηγήσαμε στις 30 Ιουνίου, αλλά λόγω του εμπάργκο της εταιρίας, αναγκαστήκαμε να τηρήσουμε το πρωτόκολλο. Όταν μια πανευρωπαϊκή παρουσίαση δεν γίνεται ταυτόχρονα για όλους τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, τότε τηρείς την επιθυμία της εταιρίας και περιμένεις να κλείσει ο οδηγικός κύκλος.

Έτσι έστω και με καθυστέρηση, σας μεταφέρουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση.Η πρώτη ευχάριστη εμπειρία ήταν η μικρή «συμβίωση» με το Niro. Η δεύτερη έκπληξη ήταν ο καιρός στην Φρανκφούρτη. Ήταν από τις λίγες φορές που όχι μόνο δεν έβρεχε αλλά είχε και ήλιο. Ήταν ιδανικές οι συνθήκες για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πριν σας περιγράψω τις εντυπώσεις μου θα ήθελα να κάνω μια παρένθεση. Λέμε KIA και το μυαλό όλων πάει στην κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία. Σωστά βέβαια πάει. Μόνο που θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα της KIA δεν έχουν καμιά σχέση με τα κορεάτικα αυτοκίνητα. Είναι 100% ευρωπαϊκά, σχεδιασμένα από ευρωπαίους και αποκλειστικά για απαιτητικούς ευρωπαίους αγοραστές. Έτσι για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους.

Στην παρουσίαση δέσποζε το σλόγκαν:  «Υπάρχει ένα Niro για τον καθένα» . Και ποιο ήταν το μήνυμα; Ότι στο νέο Crossover Utility Vehicle της Kia μπορείς να βρεις αυτό που ζητάς. Στην παρουσίαση υπήρχαν το Niro σε full hybrid (HEV), το Niro σε plug-in hybrid (PHEV) και το Niro σε αμιγώς ηλεκτρική (EV) έκδοση.

Ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Η διαδρομή που είχαν χαράξει στα GPS δεν θα έλεγα ότι ήταν ιδανική για κάποιες ξεχωριστές φωτογραφίες ενώ δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσεις στο όριο αφού τα ραντάρ κατέγραφαν ηλεκτρονικά τους παραβάτες.

Οδηγήσαμε και τις τρείς εκδόσεις. Πήραμε μια μικρή γεύση από HEV, PHEV και EV. Η ερώτηση είναι ποια μας άρεσε περισσότερο. Η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί έτσι απλά. Και οι τρείς εκδόσεις μας άρεσαν και ειδικά όταν ξεφεύγαμε από τη διαδρομή μέσα στην πόλη όπου τα όρια των 40 χιλιομέτρων σε υποχρέωναν να τα τηρείς ευλαβικά. Γιατί όπως μας εξήγησε ο Γερμανός τροχονόμος που έρχεται τακτικά ως τουρίστας στην Ελλάδα, τα δικά μας 40 χλμ μπορεί να είναι και 80 αλλά στη Γερμανία τα 40 είναι 40. Ευτυχώς το πρόστιμο το γλυτώσαμε.
Σύμφωνα με τη στρατηγική της KIA μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, θα έχουν προστεθεί στη γκάμα της αλλά 14 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Όσο και αν δεν θέλουμε να το πιστέψουμε η λογική των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030 θα είναι μια γλυκιά ανάμνηση. Άλλωστε οι στόχοι της εταιρίας είναι ότι μέχρι το 2030 οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια οχήματα που θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Η τρέχουσα οικογένεια Niro είναι το τρίτο best-seller της Kia στην Ευρώπη. Από το λανσάρισμα μέχρι σήμερα, η Kia έχει πουλήσει 350.000 μοντέλα Niro (54% HEV, 15% PHEV και 31% EV). 

Ας δούμε λοιπόν το ολοκαίνουργιο Kia Niro που οδηγήσαμε σε όλες τις εκδόσεις. Το νέο Niro, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί. Ήταν έτσι πιο εύκολο να υλοποιηθούν οι στόχοι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες του σύγχρονου οδηγού και ταυτόχρονα να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. 

Το νέο Niro χρησιμοποιεί την 3ης γενιάς πλατφόρμα «K» της Kia, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να υποστηρίζει ένα συνδυασμό εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης και παράλληλα να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας. Οι μηχανικοί της Kia έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο αυτά τα προηγμένα συστήματα, ρυθμίζοντας τα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης για να προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης καθώς και μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Με μήκος  4.420 χιλιοστά, πλάτος στα 1.825 χλστ, ύψος έως 1.570 χλστ. και με μεταξόνιο 2.720 χλστ., ο καθαρός σχεδιασμός του ολοκαίνουργιου Niro προσφέρει ιδανικές αναλογίες καμπίνας και βελτιωμένη χωρητικότητα αποθήκευσης. Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος ο συντελεστής οπισθέλκουσας παραμένει σταθερός στα 0,29 cd. Οι τροχοί των 16 ή 18 ιντσών συμβάλουν και αυτοί στην αεροδυναμική του νέου Niro. 

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στο υβριδικό και plug-in υβριδικό Nirο είναι 451 και 348 λίτρα αντίστοιχα, ενώ αυξάνεται στα 1.445 και 1.342 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Niro προσφέρει  475 λίτρα στο πορτμπαγκάζ και άλλα 20 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το εμπρός καπό, φτάνοντας συνολικά τα 495 λίτρα. Αν «πέσουν οι πίσω θέσεις ο ωφέλιμος χώρος φθάνει τα 1.392 λίτρα.

Η παλέτα για το αμάξωμα του περιλαμβάνει συνολικά εννέα αποχρώσεις (Cityscape Green, Clear White, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Mineral Blue, Interstellar Gray, Orange Delight, Runway Red και Steel Gray). Διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα σχηματίζουν οι πίσω κολόνες σχήματος “C”, οι οποίες για αεροδυναμικούς λόγους προεξέχουν λίγο.

Χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα υλικά εξαιρετικής αίσθησης παντού, μεγιστοποιώντας τα βιώσιμα διαπιστευτήρια του ολοκαίνουργιου Niro.

Με τρία προηγμένα και αποδοτικά συστήματα κίνησης

Με το ολοκαίνουργιο Niro, η Kia απλοποίησε για άλλη μια φορά τη διαδικασία επιλογής της τελικής απόφασης του υποψήφιου πελάτη, προσφέροντας τρεις ξεχωριστές επιλογές κινητήρων που έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε κάθε απαίτηση.
Οι εκδόσεις PHEV και HEV επωφελούνται από τον βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI της Kia με ρουλεμάν χαμηλής τριβής, που συνδυάζονται στάνταρ με το 2ης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας (6DCT με βελτιστοποιημένες σχέσεις για μέγιστη απόδοση μετάδοσης και αφαίρεση της όπισθεν που εξοικονομεί 2,3 κιλά). Κάτι που βελτιώνει τη συνολική κατανάλωση κατά 0,62%. Η οπισθοπορεία πραγματοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση και την άνεση.

Στο Niro HEV, ο τετρακύλινδρος βενζίνης 1.6 GDI παράγει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ εξόδου 141 ίππων όταν συνδυάζεται με τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Στην έκδοση PHEV, ένας ηλεκτροκινητήρας 62 kW αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 183 ίππων και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 65 χιλιόμετρα (συνδυασμός WLTP, με τροχούς 16 ιντσών) για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις.

Η έξυπνη λειτουργία οδήγησης «Green Zone» στα Niro HEV και PHEV αυτοματοποιεί τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνοντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και μαθαίνοντας από τα μοτίβα οδήγησης. Οι πυκνοκατοικημένες περιοχές ή οι δρόμοι κοντά σε σχολεία και νοσοκομεία χαρακτηρίζονται ως «Green Zones», διασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο μεταβαίνει αυτόματα σε κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για την μείωση των εκπομπών καυσαερίων. 

Ο πελάτης μπορεί επίσης να αναλάβει τον έλεγχο των «Green Zones» καταχωρώντας συγκεκριμένες διευθύνσεις στις οποίες επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές του οχήματός του, για παράδειγμα στο σπίτι ή στο γραφείο του. Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχει κάνει η KIA , το Niro EV συνδυάζει αυτονομία 460 χιλιομέτρων (WLTP) με 150 kW διαθέσιμης ισχύος και 255 Nm μέγιστης ροπής για σβέλτες επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα είναι 167 χλμ./ώρα. Χρειάζεται μόλις 7,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ.

Η φόρτιση της μπαταρίας πολυμερών ιόντων λιθίου 64,8 kWh του ολοκαίνουργιου Niro EV  στο 10%-80% διαρκεί 43 λεπτά με έναν φορτιστή συνεχούς ρεύματος υψηλής ισχύος DC. Όταν επιλέγεται ένα σημείο φόρτισης DC και όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, το σύστημα στο Niro EV χρησιμοποιεί μία ρύθμιση μπαταρίας για την προθέρμανση της, η οποία βοηθά στη μείωση των χρόνων φόρτισης και βελτιώνει την απόδοση της μπαταρίας.

Τα ολοκαίνουργια Niro HEV και PHEV επωφελούνται από τη μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.300 κιλών, ενώ το Niro EV προσφέρει 750 κιλά δυνατότητα ρυμούλκησης.

Στη Φρανκφούρτη οδηγήσαμε και τις τρείς εκδόσεις του NIRO. Το υβριδικό (ΗΕV) και plug-in υβριδικό (PHEV) καθώς επίσης και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση (BEV). 

Η ποιότητα κύλισης -ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί το νέο Niro – είναι αρκετά καλή. Η ανάρτηση είναι με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Δεν ξέρω τι θα γίνεται αν οδηγήσουμε το Niro σε έναν επαρχιακό δρόμο με λακκούβες αλλά στη Γερμανία που ή άσφαλτος είναι σε άριστη ποιότητα το Niro στο δρόμο παίρνει «10».

Οδηγήσαμε το αυτοκίνητο τόσο στην πόλη -που δεν ήταν μποτιλιαρισμένη- όσο και στην εθνική οδό. Ευέλικτο και δυνατό ιδίως όταν επιλέγεις την ένδειξη Sport. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και έχει καλή πληροφόρηση. Η ηχομόνωση στο εσωτερικό υποδειγματική.
Τα πλαίσια των εμπρός καθισμάτων έχουν μειωθεί κατά 30 mm, ενώ συνολικά είναι σχεδόν 30% πιο λεπτά απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για όσους κάθονται πίσω. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς επωφελούνται επίσης από τις θύρες φόρτισης USB-C που βρίσκονται στα εμπρός καθίσματα. 

Λόγω της αύξησης του μεταξονίου στα 2.720 (+20 χλστ.) οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους που δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα.

Το ολοκαίνουργιο Niro διαθέτει επίσης ένα καινοτόμο κάθισμα «χαλάρωσης» συνοδηγού. Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο – για παράδειγμα κατά τη φόρτιση- ο συνοδηγός μπορεί να το ανακλίνει με το πάτημα ενός κουμπιού, ώστε το κάθισμα να εξασφαλίζει τη βέλτιστη στάση του σώματος.

Όλα τα βασικά χειριστήρια είναι τοποθετημένα εργονομικά προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό. Το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες 10,25 ιντσών που παρέχουν λειτουργίες για τον οδηγό και το infotainment, ενώ μια οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών επιτρέπει τον έλεγχο του infotainment και του συστήματος κλιματισμού, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά- αυτονομία

Το υβριδικό Niro χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI 105 ίππων και 147 Nm ροπής, ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW, μπαταρία 1.32 kWh και το δεύτερης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Συνδυαστικά παράγει 141 ίππους και 265 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και φτάνει μέχρι τα 162 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου στο υβριδικό Niro είναι 4,7 λίτρα/100 χλμ. 

Στην έκδοση Plug-in hybrid υπάρχει ο ίδιος βενζινοκινητήρας Smartstream 1.6 GDI και ένας ηλεκτροκινητήρας 62 kW, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11.1 kW και το δεύτερης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Με τη μπαταρία στο 90% η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 53 χλμ. Συνδυαστικά το plug-in υβριδικό Niro αποδίδει 183 ίππους και 265 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 161 χλμ./ώρα. (Με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 900 χλμ.)

Για την έκδοση EV, δηλαδή το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Niro, οι κατασκευαστές λένε ότι μπορεί να κάνει με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, 463 χλμ. (μέτρηση WLTP). Εδώ θα κάνουμε μια διευκρίνηση. Όταν ξεκινήσαμε η ένδειξη που είχαμε ήταν ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε 390 χλμ. Είχαμε όμως ενεργοποιημένο το αιρ κοντίσιον. Όταν απενεργοποιήσαμε το αιρ κοντίσιον αυτόματα αυξήθηκε και η αυτονομία του και έφθασε τα 463 χλμ. Από το 10% αυτονομία έως το 80% με ταχυφορτιστή χρειάζεσαι μόλις 43 λεπτά. Όπως αναφέραμε η επιτάχυνση είναι 7.8’’ και η τελική 167 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 255 Nm ροπής.

Στη χώρα μας η αρχική του τιμή ξεκινάει από τα 33.490 ευρώ. Οι εξοπλιστικές του εκδόσεις είναι οι Dynamic, Titanium και Special Edition. Για τα HEV/PHEV περιλαμβάνονται τα 5 χρόνια δωρεάν Service ή 1.000 ευρώ έκπτωση στον πελάτη και στις τιμές για τα EV περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος

 

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.