Έφτασαν στον Πειραιά τα πρώτα ηλεκτρικά Kia EV6- Ποιες είναι οι τιμές και πόση η αυτονομία τους

Auto


Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2022, 11:00

Του Περικλή Χαλάτση

Πάνω που περιμέναμε να οδηγήσουμε το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό Kia EV6, η αύξηση των κρουσμάτων της παραλλαγής «Όμικρον» μας ανέτρεψε το πρόγραμμα. Μας «πάγωσε» τα όνειρα μας και μας προσγείωσε στην πραγματικότητα. Η πανελλαδική παρουσίαση τελικά έγινε όχι όπως θα θέλαμε αλλά όπως επιβάλουν οι υγειονομικοί κανόνες. Διαδικτυακά !!!

Το EV6 είναι το πρώτο BEV που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Kia βασισμένο στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform)  και αποτελεί την πρώτη φάση της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το νέο motto «Movement that inspires».

Με το EV6 η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά την εφαρμογή της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας για τα οχήματα BEV, plug-in hybrid (PHEVs) και υβριδικά (HEVs) ώστε να καλυφθεί το 40 % των συνολικών πωλήσεων της Kia έως το 2030.

Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν από λευκό χαρτί.Το EV6 εξελίχθηκε πάνω στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στο εμπρός μέρος η «μάσκα τίγρης» της Kia έχει επανασχεδιαστεί για την ψηφιακή εποχή. Αποτελώντας μέρος αυτού του «Digital Tiger Face», τα φώτα ημέρας έχουν μια κομψή, σύγχρονη εμφάνιση και περιλαμβάνουν ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Από κάτω ένας χαμηλά τοποθετημένος αεραγωγός διευρύνει οπτικά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας τη high tech εικόνα του.  

Από στην άριστη συνεργασία που είχαν σχεδιαστές και μηχανικοί ξεπεράστηκαν κάποια εγγενή μειονεκτήματα που υπάρχουν στα χαρακτηριστικά οδήγησης πολλών άλλων BEV που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικά επιθετικού ρυθμού επιτάχυνσης και της απόκρισης στο γκάζι.

Οι προηγμένοι υδραυλικοί σύνδεσμοι που συνδέουν το πίσω υποπλαίσιο με το βασικό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της οδηγικής απόδοσης του EV6 και αντισταθμίζει το συνολικό βάρος που συνήθως χαρακτηρίζει τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Το ολοκαίνουριο πλήρως ηλεκτρικό Kia EV6 προσφέρει μεγάλη αυτονομία, μηδενικές εκπομπές ρύπων, υψηλής τεχνολογίας ταχυφόρτιση 800V και ξεχωριστό crossover στυλ. Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην εξαιρετικά προηγμένη και εξελιγμένη αρχιτεκτονική της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).

Αυτό το πρωτοποριακό crossover,βασίζεται στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας σχεδίασης της Kia «Opposites United» και χαρακτηρίζεται από ένα EV σχεδιασμό υψηλής τεχνολογίας προσανατολισμένο στο μέλλον. Κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με δυνατότητα επιλογής πολλαπλών εκδόσεων κινητήρα μεγάλης αυτονομίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. 

Σίγουρα θα το δούμε στην πράξη ωστόσο στην παρουσίαση αναφέρθηκε ότι η ικανότητα φόρτισης υψηλής τεχνολογίας 800V σημαίνει ότι το EV6 μπορεί να ολοκληρώσει τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10 % έως το 80 % σε μόλις 18 λεπτά. Μάλιστα τονίσθηκε ότι ένας ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού Kia EV6 στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh θα μπορεί μέσα σε 4,5 λεπτά να φορτίσει την μπαταρία του και να έχει αυτονομία 100 χιλιόμετρα .

Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Για τους οδηγούς που αναζητούν κάτι παραπάνω, θα το βρουν στην έκδοση GT η οποία επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.

Οι επικεφαλής της Kia επισημαίνουν ότι το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (ICCU). Το ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kW μέσω ενός απλού προσαρμογέα που μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα. Το βύσμα προσαρμογέα θα είναι συγκεκριμένο, επιτρέποντας στο EV6 να φορτίζει οτιδήποτε: από εξωτερικές οικιακές συσκευές έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα.

Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες.Είναι μια λεπτομέρεια αρκετά ενδιαφέρουσα που θα πρέπει να λάβουν σοβαρά όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές του ολοκαίνουριου Kia EV6.

Η ειδική αρχιτεκτονική της E-GMP διασφαλίζει ότι το EV6 κινείται με την καλύτερη ασφάλεια χάρη στην ισορροπημένη αναλογία βάρους 53:47,που είναι κορυφαία αναλογία για BEV. Αυτό επιτεύχθηκε με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης. 

Οι διαστάσεις του νέου EV6 είναι επίσης εντυπωσιακές. Εχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.880 χλστ. και ύψος 1.550 χλστ.. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.990 χλστ. 

Ο χώρος των αποσκευών είναι 520 λίτρα και φθάνουν τα 1300 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Κάτω από το μπροστινό καπό- στο χώρο που κάποτε προοριζόταν για τον κινητήρα-υπάρχουν άλλα 52 λίτρα για να αποθηκεύσετε μικροαντικείμενα.

Εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό του EV6. Το τιμόνι έχει επίπεδη βάση και δυο ακτίνες, ενώ ενσωματώνει το νέο λογότυπο της Kia. Ξεχωρίζει η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και οι  δύο τεράστιες κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών, που ενώνονται δημιουργώντας ένα ενιαίο και ψηφιακό κόκπιτ. Εκεί βρίσκεται ο πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Οι οθόνες υψηλής ανάλυσης διαθέτουν πάνελ λεπτής μεμβράνης που χρησιμοποιούν νέες δομές και προηγμένη τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης από το φως.

Ο πίνακας οργάνων και το σύστημα infotainment συνδέονται σαν να είναι τυλιγμένα γύρω από ένα σώμα από ενισχυμένο κρύσταλλο. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια προσαρμόσιμη οθόνη- πίνακας οργάνων που παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, την υπολειπόμενη αυτονομία και την κατάσταση φόρτισης.

Το Adjacent είναι μια κεντρική οθόνη που συνδυάζει τα συστήματα πλοήγησης και infotainment. Αυτό το ζεύγος οθονών χωρίς πλαίσιο διαθέτει φιλμ μείωσης του φωτός και λειτουργίες «αυτόματης φωτεινότητας» προκειμένου να είναι εύκολα αναγνώσιμες σε όλες τις συνθήκες φωτισμού.Το ηχοσύστημα Meridian 14 ηχείων μπορεί να προσαρμόζει τον ήχο ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. 

Το EV6 διαθέτει συστήματα παρακολούθησης τυφλού σημείου (Blind-Spot View Monitor- BVM) και συστήματα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision Avoidance Assist- BCA) για να διασφαλίζεται ότι οι αλλαγές λωρίδας γίνονται πάντα με ασφάλεια. Η BVM λειτουργεί ως ένα δεύτερο ζευγάρι ματιών, εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία του οδηγού αριστερά και δεξιά, εμφανίζοντας μια εικόνα υψηλής ευκρίνειας στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών του EV6.

Το BCA χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιήσει τον οδηγό ότι πλησιάζει κάποιο όχημα, με το σύστημα να ενεργοποιεί τα φρένα εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης κατά τους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις χωρίζονται σε δικίνητες και τετρακίνητες.Στη βασική έκδοση υπάρχει μία μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh που τροφοδοτεί τον πίσω άξονα με ισχύ 170 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αποδίδει 235 ίππους και 605 Nm ροπής έχοντας δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ακολουθεί η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 77.4 kWh, όπου στην πισωκίνητη εκδοχή αποδίδει 229 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ στην τετρακίνητη 325 ίππους με 605 Nm ροπής. Η αυτονομία εδώ ανέρχεται στα 510 χλμ.

Η κορυφαία έκδοση είναι η GT. Δε είναι έτοιμη ακόμη. Αναμένεται να παρουσιαστεί το 2023. Θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία και θα αποδίδει 585 ίππους και 740 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα επιτυγχάνεται σε μόλις 3.5 δευτ.. Οι στόχοι των κορεατών είναι η τελική του να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα και η αυτονομία με σανίδα το γκάζι να φθάνει τα 405 χιλιόμετρα.

Το αυτοκίνητο που παρουσιάσθηκε διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο το οποίο μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού, ενώ βελτιώνει την οδήγηση και το κράτημα χάρη στην αυξημένη ακαμψία.

Το EV6 διαθέτει  το Smart Power Tailgate της Kia.Την ηλεκτρική πέμπτη πόρτα. Έχοντας το Έξυπνο Κλειδί (Smart Key) του EV6 στην τσέπη και πλησιάζοντας το πίσω μέρος του το σύστημα θα αναγνωρίσει το κλειδί και θα ανοίξει αυτόματα την πέμπτη πόρτα, επιτρέποντας εύκολη και βολική πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ – κάτι που εξυπηρετεί όσους κρατούν σακούλες από σούπερ μάρκετ η τις βαλίτσες τους.

Εύκολο είναι και το παρκάρισμα. Ο χώρος στάθμευσης και άλλοι δυνητικά δύσκολοι ελιγμοί διευκολύνονται με το Surround View Monitor (SVM). Οι κάμερες εμφανίζουν θέα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, με την προβολή να γίνεται στην οθόνη του συστήματος infotainment του EV6.

Η κίνηση με όπισθεν για έξοδο από στενό χώρο είναι επίσης πιο ασφαλής χάρη στην Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA). Αυτό το σύστημα υψηλής τεχνολογίας ανιχνεύει επερχόμενα οχήματα που πλησιάζουν από κάθε πλευρά όταν κάνουν όπισθεν. Εάν εντοπιστεί πιθανότητα σύγκρουσης το σύστημα θα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Το EV6 έχει άριστη απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες οδήγησης χάρη στις τέσσερις προηγμένες λειτουργίες κίνησης – Eco, Normal, Sport ή Snow– τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη. Η ευφυής τεχνολογία κίνησης του αυτοκινήτου διαχειρίζεται τα πάντα. Από λειτουργίες όπως η χαρτογράφηση ροπής, το σύστημα διεύθυνσης, το ESC ακόμη και  τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας.

Ένα σύστημα ενεργοποίησης αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) για τις AWD εκδόσεις,εξασφαλίζει πάντα μια ομαλή μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών πίσω κίνησης (RWD) και της τετρακίνησης (AWD) χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εναλλαγή. Το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.Ο πίσω άξονας λειτουργεί ως ο βασικός για την κίνηση με τον μπροστινό να λειτουργεί όταν χρειάζεται. 

Στους ελληνικούς δρόμους θα δούμε τρείς εκδόσεις EV6. Την Platinum, την Titanium και την GT-Line. Η KIA δίνει 2.000 ευρώ ως κίνητρο ηλεκτροκίνησης. Αν προσθέσουμε και την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η τιμή για το  EV6 με κίνηση στους πίσω τροχούς στην εξοπλιστική έκδοση Platinum διαμορφώνεται στα 40.190 ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ισχύ 170 ίππους και αυτονομία 394 χλμ.

Ελπίζουμε να το οδηγήσουμε σύντομα και να έχουμε πολλά περισσότερα στοιχεία από την κορεάτικη απόβαση στο λιμάνι του Πειραιά με ένα αυτοκίνητο που φέρνει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.

Οι τιμές του KIA EV6

*** Η φωτογράφιση του EV6  έγινε από τον Νίκο Μήτσουρα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς)

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *